Fotografia komercyjna, fotografia mody i fotografia wydawnicza istnieją w tym samym uniwersum. Ale mają znaczące różnice.
Fotografia mody skupia się bardziej na opowiadaniu historii niż reklamie. Oferuje również bardziej kreatywne możliwości.
Oto wszystko, co musisz wiedzieć o tym, jak robić zdjęcia dziennikarskie mody.
Co to jest artykuł redakcyjny w fotografii?
Artykuł wstępny to zbiór obrazów, które opowiadają pewną historię. Te zdjęcia mają towarzyszyć pewnym fragmentom tekstu. W przeciwieństwie do fotografii komercyjnej, artykuły redakcyjne dotyczą opowiadania historii.
Daje to fotografom redakcyjnym większą swobodę twórczą podczas sesji zdjęciowych.
Jaka jest różnica między fotografią modową a dziennikarską?
Fotografia modowa i komercyjna to też w pewien sposób fotografia produktowa próbująca sprzedać dany produkt. Fotografia wydawnicza skupia się bardziej na opowiadaniu historii niż na reklama ch. Sklepy i znane marki często opierają się na takiej fotografii, zwłaszcza obecnie w rozbudowanym świecie commerce. Zakupy w internecie opierają sie przede wszystkim na tych zdjęciach produktowych (przedstawiane samodzielnie lub w aranżacjach czy na modelach) a nie na kontakcie z żywym towarem.
Chociaż fotografia redakcyjna przedstawia różne marki, jej celem jest sprzedaż historii.
Jak zgłosić się do magazynu o modzie?
Proces przesyłania jest bardzo prosty. Znajdź kilka czasopism, które Ci się podobają, przeczytaj ich wymagania i prześlij swoje zdjęcia przed upływem terminu. Większość magazynów poświęconych fotografii mody szuka w swoich pracach szczególnego charakteru.
Aby zwiększyć swoje szanse na pojawienie się w fotografii modowej, przejrzyj magazyn, aby zrozumieć jego indywidualny styl.
Modele redakcyjne są prezentowane w artykułach odzieżowych. To prestiżowa praca, która wpływa na trendy w modzie. Jako model redakcyjny musisz opowiedzieć historię w dowolnym miejscu i w dowolnym stroju.
Kilka znanych modelek redakcyjnych to Natalia Vodianova i Anna Ewers.
Stwórz pomysł i zbuduj zespół
Zanim zaczniesz szukać modeli lub tworzyć moodboardy, musisz mieć w głowie solidny pomysł. Może to istnieć w postaci cytatów, zdjęć, a nawet słów kluczowych, które uważasz za inspirujące.
Na przykład możesz zacząć od prostego słowa kluczowego, takiego jak „lato”. Zapisz wszystko, co przychodzi ci do głowy, kiedy myślisz o tym słowie.
Możesz pomyśleć o takich rzeczach, jak lody, plaże i zwiewne sukienki. Lody mogą być Twoim rekwizytem, ładna plaża może być Twoją lokalizacją, a sukienki mogą być głównym wyborem garderoby.
Im jaśniejszy pomysł, tym lepiej. Kiedy już masz konkretny pomysł, użyj go jako podstawy dla sieci pomysłów. Google wie jak najwięcej. Przejrzyj czasopisma. Przeczytaj artykuły. Im więcej masz informacji, tym silniejszy będzie Twój pomysł.
Na koniec wymyśl chwytliwy tytuł, który podsumuje atmosferę Twojej sesji zdjęciowej. Możesz to wykorzystać w przesłaniu do magazynu. Dzięki temu redaktorzy będą mieli jasny obraz Twojej sesji zdjęciowej, zanim jeszcze zobaczą Twoje zdjęcia.
Zbierz zespół kreatywnych ludzi, aby Twoja sesja zdjęciowa była jak najbardziej profesjonalna
Podczas sesji modowej możesz być odpowiedzialny za wszystko, ale współpraca z innymi osobami będzie dla Ciebie mniej stresująca.
Poszukaj utalentowanych wizażystów, stylistów i fryzjerów, których style pasują do Twojego tematu.
Wiele kreacji znajdziesz na stronach internetowych. Jeśli jesteś początkującym użytkownikiem, poszukaj innych amatorów, aby wszyscy mogli współpracować nad tworzeniem portfolio fotografii mody.
Pamiętaj, że przeciętny artykuł redakcyjny składa się z około 20 zdjęć. Każda stylizacja powinna mieć co najmniej 4 zdjęcia.
Zespół profesjonalnych artystów pozwoli Ci zaoszczędzić czas i udoskonalić Twoje pomysły. Nie bój się prowadzić ich przez całą sesję zdjęciową.
Nawet jeśli nic nie wiesz o makijażu, masz pojęcie, co pasuje, a co nie pasuje do Twojego motywu. Warto się tym podzielić ze wszystkimi członkami zespołu.