Czym cechuje się fotografia produktowa?

Jakie są rodzaje zdjęć produktów?

Fotografia produktowa jest niezbędna. Każdy, kto robi zakupy online, będzie chciał zobaczyć, co planuje kupić, i zobaczyć jakość Twojej pracy. Nie wystarczy po prostu zrobić rozmazane zdjęcie na iPhonie: według badania przeprowadzonego przez Packshot Creator w 2013 roku, zdjęcia mają największy wpływ na przyszłych klientów, daleko wykraczający poza opinie i opisy i sklepy online zwracają na to dużą uwagę.

Oznacza to, że style fotografii produktowej, w tym packshoty z białym tłem, będą dość ważne. Chcesz wiedzieć, jak kręcić różne przedmioty dla różnych odbiorców docelowych i jak prezentować całość na różnych platformach i rynkach. Oto niektóre z najważniejszych.

1. Zdjęcia produktów.

Niektóre produkty wymagają określonego rodzaju fotografii produktowej. Na przykład butelkę wina należy wystrzelić innym światłem niż para butów. Najlepszym sposobem na przechwytywanie produktów jest konfiguracja studyjna. Celem jest możliwość kontrolowania oświetlenia, kontrastów i konturów w niewielkim otoczeniu, co pozwala na podkreślenie pewnych aspektów przedmiotu. W końcu, ponieważ 22% zwrotów ma miejsce, ponieważ produkt wygląda inaczej w rzeczywistości, warto, aby wyglądał jak najbardziej realistycznie.

Możesz zobaczyć, jak dzięki połyskowi szklanej butelki ciemne jednokolorowe tło uwydatnia produkt z wyraźnymi szczegółami i sprawia, że wydaje się on o wiele bardziej stylowy i kompletny. Oświetlenie jest zwykle zapewniane przez lightboxy, które będą potrzebne jako część konfiguracji. W przypadku sprzedawców detalicznych, którzy chcą sprzedawać ogromne ilości różnych produktów, tego rodzaju obrazy mogą naprawdę przyspieszyć proces przechwytywania packshotów, dając każdemu zdjęciu jedno, usprawnione oświetlenie, zapewniając jakość, na której można polegać. Dzięki takiej konfiguracji możesz uzyskać naprawdę jednolite renderowanie, a edycja postprodukcyjna oznacza, że możesz wyostrzyć lub wygładzić wszelkie szczegóły.

2. Packshoty na białym tle.

Białe tło to układ numer jeden w fotografii produktowej. Jest to najłatwiejszy i najwyraźniejszy sposób prezentacji produktów i wymaga jedynie prostej konfiguracji, aby całkowicie wyodrębnić produkt jako główny przedmiot zainteresowania.

Największą zaletą tego jest to, że tworzysz „wybijanie” produktu i sprawiasz, że wygląda tak, jakby się unosił. Nie ma otoczenia ani innych szczegółów, którymi można by się zająć: wzrok można przyciągnąć tylko do tego, co jest sprzedawane i do samych jego szczegółów.

Musisz mieć Photoshopa lub coś podobnego, aby naprawdę uzyskać taki efekt. Odbywa się to poprzez edycję produktu w postprodukcji, aby usunąć go z koloru płótna lub zewnętrznego otoczenia, z którego korzystałeś. Bez tego rodzaju oprogramowania trudno jest uzyskać taki obraz, ale nie wymaga to żadnego specjalnego środowiska. Na przykład bardzo często są kręcone na zewnątrz lub z lightboxami w środku, jak wspomniano wcześniej.

I oczywiście jest to najlepszy sposób na zaprezentowanie swoich przedmiotów. Jeśli potrzebujesz dowodu, spójrz na Amazon, gdzie prawie wszystkie produkty są prezentowane w ten sposób – właściwie 76% z nich.

Ten styl packshot obejmuje jednak również modelowanie. Jeśli chcesz pokazać element ubioru lub sprzęt, który zwykle trzeba nosić, aby pokazać jego kształt, potrzebujesz manekina lub osoby, która może nosić materiały, które można łatwiej edytować ze zdjęcia w postprodukcji. Jedną z powszechnych alternatyw jest „wiszące ujęcie” – gdy przedmiot jest zawieszony na sznurkach, aby nadać mu kształt bez przeszkadzającego ciała.

 

Author: fotofaktory.pl