Dlaczego warto mieć lampę błyskową w studiu fotograficznym? Jakie są rodzaje lamp i ich właściwości? Podpowiadamy!
Profesjonalne lampy studyjne
Lampy studyjne to propozycja dla fotografów, którzy chcą operować sztucznym światłem. Obecnie na rynku najczęściej spotkać można tradycyjne lampy błyskowe z palnikami ksenonowymi oraz lampy studyjne LED. Tradycyjne, ksenonowe lampy pozwalają na skuteczniejsze mrożenie ruchu i stosowanie bardziej domkniętej przysłony. Niestety, działają one jedynie w trybie błysku.
Z kolei lampa studyjna LED najczęściej operuje światłem ciągłym. Ułatwia to naukę pracy z lampą błyskową studyjną, ponieważ na bieżąco można obserwować efekt ustawionego światła na scenie lub modelach. Jednocześnie światło LED ma większą moc i w praktyce oznacza fotografowanie na szerzej otwartej przysłonie i wyższych czułościach. Z całą pewnością przyda Ci się więc lampa fotograficzna od Notopstryk.
Wygodne lampy błyskowe
Lampy błyskowe w studiu powinny być nie tylko skuteczne, ale i wygodne. Jeśli ich obsługa nie jest skomplikowana, proces fotografowania znacznie się upraszcza. Sprawę ułatwiają dodatkowo lampy, które mają możliwość regulacji temperatury barwowej. Dobrze też, jeśli lampy wyposażone są w standardowe mocowanie.
Dużą zaletą lamp błyskowych jest również to, że niektóre modele lamp LED można bez problemu używać również do filmowania. Coraz częściej bowiem aparaty mają opcję nagrywania dobrej jakości filmów.
Praktyczne lampy studyjne LED
Lampy studyjne LED występują w różnych modelach i konfiguracjach. Użytkownicy zauważają fakt, że energooszczędne diody LED nie wydzielają ciepła, które wytwarzane jest przez inne lampy studyjne. Można więc bez problemu umieścić je bardzo blisko fotografowanej osoby lub rzeczy, nie powodując przy tym dyskomfortu.
Trzeba mieć jednak świadomość, że oprócz lampy błyskowej, należy wyposażyć się również w czasze. To właśnie te nakładki na lampę potrafią kierować strumienie światła w konkretne miejsce i w kontrolowanej ilości. Jedne pozwalają na wysyłanie do fotografowanego obiektu szerokiego strumienia światła, inne wręcz przeciwnie – jedynie wąski snop. Wszystko zależy od efektu, jaki chcesz uzyskać. Zamiast czasz, chcąc zmiękczyć światło, możesz też zastosować tak zwane softboxy – wyposażone w biały materiał sprawiają, że oświetlenie na zdjęciu jest łagodniejsze i bardziej rozproszone.