Słabe światło i dobre zdjęcia? Tak, to możliwe!

Fotografia koncertowa jest satysfakcjonująca i zarazem wielce ekscytująca, ale może być również bardzo trudna ze względu na warunki słabego oświetlenia, z którymi musisz pracować. Ponieważ fotografowanie z lampą błyskową jest zwykle zabronione, musisz się przygotować.

Dzięki tym wskazówkom dotyczącym fotografowania podczas koncertów w scenach przy słabym świetle będziesz dobrze przygotowany do robienia niesamowitych zdjęć.

„Szybki” obiektyw

Przede wszystkim wyposaż się w szybki obiektyw. Szybkie soczewki działają najlepiej w warunkach słabego oświetlenia. Szybki obiektyw to obiektyw o dużej maksymalnej aperturze. Ma on aperturę z szerszym otworem, umożliwiającym dostanie się więcej światła do matrycy aparatu. Fotografowanie z większą aperturą pozwala na krótsze czasy otwarcia migawki przy słabym świetle, co pozwala na zatrzymanie akcji z większą łatwością i wyrazistością. Zawsze pamiętaj, że im mniejsza liczba f, np. f1. 4, tym większy otwór przysłony.

Zaczynając jako fotograf koncertowy, potrzebne będą szybkie obiektywy, ale zainwestowanie w niezawodny szybki obiektyw pozwoli Ci wykonać pracę o lepszej jakości. Jeśli naprawdę masz napięty budżet i chcesz zacząć fotografować koncerty na żywo, zawsze możesz zacząć od zakupu niedrogiego obiektywu o stałej ogniskowej 50 mm. Ten mały i niedrogi obiektyw ma zwykle przysłonę f1, 8. Nazywa się to obiektywem stałym, ponieważ nie ma możliwości powiększania większości zwykłych obiektywów i pozostaje ustalony na 50 mm. Chociaż ten obiektyw nie ma wszechstronnego zoomu, bardzo go nadrabia szeroką przysłoną. Ten świetny mały obiektyw zawsze dobrze jest mieć pod ręką w torbie koncertowej. Po wyposażeniu się w szybki obiektyw lub dwa możesz rozpocząć fotografowanie niesamowitych zdjęć koncertowych.

Tryb ręcznej ekspozycji

Fotografia koncertowa jest bardzo trudna ze względu na dramatyczne zmiany światła podczas koncertu. To, co może być świetnym spektaklem oświetleniowym dla publiczności, może nie oznaczać łatwego doświadczenia dla fotografa, który musi stale nadążać za różnymi warunkami oświetleniowymi. Im większy spektakl, tym trudniejsze będzie nadążenie przez fotografa za dostosowaniem ustawień aparatu w celu wykonania doskonałego zdjęcia. Aby lepiej kontrolować ekspozycję, najlepiej fotografować w trybie ręcznym. W słabym świetle tryb ręczny pozwala zachować pełną kontrolę nad światłem wokół siebie, a nie pozwolić, aby kamera wykonała pracę za Ciebie. Nagłe zmiany jasnego i słabego światła mogą z łatwością wyłączyć aparat, powodując fałszywe ekspozycje. W tym przypadku najlepiej jest mieć pełną kontrolę nad ustawieniami. Jeśli jednak dopiero zaczynasz, wypróbuj tryb Aperture Priority i pozwól, aby aparat pomógł Ci dobrać odpowiednią ekspozycję.

Przesłona

Zawsze strzelaj do obiektywu szeroko otwartego. Fotografowanie przy najniższej wartości przysłony pozwoli na dostanie się więcej światła do aparatu. Przysłony f1. 4, f1. 8 lub f2. 8 sprawdzą się doskonale w fotografii koncertowej przy słabym świetle. Dlatego ważne jest, aby zainwestować w szybki obiektyw, gdy zaczynasz fotografować takie widowiska jak koncerty.

 

Author: fotofaktory.pl