Samochód na wybiegu

Cyfrowy świat szybko staje się doskonałym miejscem do sprzedaży używanego samochodu, dlatego nauka szybkiej sprzedaży jest niezbędna do zrobienia dobrej fotografii samochodowej. Możesz nawet przyciągnąć zagranicznych nabywców. Ale czy to w kraju, czy za granicą, żaden kupujący nie spojrzy na Twój samochód po raz drugi – nawet jeśli cena jest odpowiednia – gdy napotkają serię źle zrobionych i dziwnych zdjęć.
Na szczęście przy odrobinie wprawy możesz nauczyć się robić naprawdę dobre ujęcia i zwiększać swoje szanse na przyciągnięcie kupujących.

Odpowiednia pora i kąt zdjęć

Światło słoneczne to piękna rzecz – chyba że robisz zdjęcia samochodu. Natomiast południowe słońce zmyje kolor i detale, tworząc surowy obraz. Najlepiej jest strzelać około pół godziny po wschodzie słońca lub godzinę przed zachodem słońca. W obu przypadkach światło jest bardziej łagodne i daje ostrzejszy obraz.

Motoryzacja to specyficzny dział jeśli chodzi o fotografowanie. Kupujący chcą bardzo dużo szczegółów gdy kupują samochody lub się do tego przymierzają. Strzelaj więc do każdego kąta samochodu, który możesz: prosto, z boku, a następnie z każdego rogu samochodu. Sprzedajesz używany pickup? Wykonuj kadry z góry, aby kupujący mogli zajrzeć do łóżka ciężarówki. Jeśli chodzi fotografie silnika rób je tylko wtedy, gdy silnik jest wyjątkowo czysty lub ma nietypową funkcję. W przeciwnym razie silnik jest silnikiem i ciężko jest wyróżnić go na zdjęciu.

Zaznacz cień

Poszukaj elementów w swoich zdjęciach testowych tak aby linia cienia oddzielała samochód od całego tła, a następnie popraw je, przesuwając samochód lub używając programu do edycji zdjęć, aby oczyścić obraz. Po prostu nie używaj programu do fałszywego przedstawienia samochodu poprzez dodanie lub usunięcie któregokolwiek z jego szczegółów.
Oczywiście zrób również zdjęcia podchodząc 2 kroki bliżej samochodu. Jasne, chcesz ująć cały samochód na zdjęciu, ale musisz również podać potencjalnym nabywcom szczegółowe informacje. Wypełnij ramę używanym samochodem lub przynajmniej użyj podstawowego oprogramowania do edycji zdjęć, aby przyciąć zdjęcie bliżej, gdy przyjdzie czas, aby je opublikować.

Skoncentruj się na interesujących elementach i usuń bałagan

Mówiąc o szczegółach, będziesz także chciał udostępnić z bliska zdjęcia wszystkich najfajniejszych funkcji Twojego pojazdu. Czy twój samochód ma zaawansowany system tworzenia kopii zapasowych, kilka wejść usb, udoskonalone gadżety różnego rodzaju? Niestandardowe skórzane siedzenia? Co powiesz na swoją ciężarówkę? Czy jest wyposażony w wytrzymałą wciągarkę lub pakiet holowniczy? Jeśli tak, pamiętaj, aby je ująć i przyciągnąć tym samym uwagę potencjalnych nabywców. Zdjęcia są naprawdę warte tysiąca słów.

Możesz być zaskoczony liczbą osób, które zamieszczają reklamy używanych samochodów ze zdjęciami brudnych wnętrz. Wyobraź sobie że gdy nie posprzątasz swojego wnętrza,to sam prosisz się o niskie stawki i zainteresowanie. Jeśli nie dbasz wystarczająco o wnętrze, kupujący mogą podejrzewać, że nie dbasz o wygląd zewnętrzny i stan techniczny.

Author: fotofaktory.pl