Reklama nierozerwalnie wiąże się z fotografią produktową, która obecnie jest wszędzie. Za każdym razem, gdy robisz zakupy na Amazon, idziesz do McDonald’s lub przeglądasz magazyn – tam są zdjęcia produktów.
Przeczytaj pełną listę wszystkich potrzebnych wskazówek dotyczących fotografii produktów!
Co to jest fotografia produktowa?
Dziewięćdziesiąt dziewięć procent wszystkich zakupów (99!) Pochodzi z reakcji emocjonalnej, a nie z potrzeby. Ludzie kupują rzeczy w oparciu o to, jak ten produkt sprawi, że się poczują.
To mówi ci, że nastroje i uczucia są ważne. Możemy wykorzystać te informacje do tworzenia zdjęć produktów, które widzowie uznają za interesujące.
Jeśli czytasz ten artykuł, prawdopodobnie jesteś po drugiej stronie fotografii produktowej. Możesz być profesjonalnym fotografem produktu lub chcesz nim zostać.
Jeśli usługi to twoja działka i próbujesz sprzedać rzeczy, które posiadasz lub sam wykonujesz także te rady będą pomocne. Niezależnie od tego, czy chcesz sprzedawać przez Amazon, eBay, Etsy, Facebook czy inny portal Twój produkt będzie wymagał co najmniej 5 zdjęć. Te obrazy muszą przedstawiać Twoje towary w jak najlepszym świetle.
Możesz także fotografować produkty w celach reklamowych lub marketingowych, aby pomóc firmom w sprzedaży produktów. Fotografia reklamowa może być umieszczana i pokazywana za pośrednictwem internetowych mediów społecznościowych lub materiałów drukowanych, takich jak reklamy i billboardy.
Sprzęt fotograficzny do fotografii produktów
Aparat, którego używasz, jest ważny do pewnego stopnia. Możesz fotografować obiekty za pomocą smartfona do użytku w mediach społecznościowych.
Jednak nie będziesz w stanie powiększyć obrazu do dużego rozmiaru bez utraty jakości lub ostrości.
Lustrzanki cyfrowe lub systemy bezlusterkowe są świetne. Są to wszechstronne aparaty aby fotografować wszystko.
Twój aparat musi mieć możliwość nagrywania tylko w trybie surowym. Jeśli możesz używać zewnętrznych obiektów, takich jak światła, i zmieniać soczewki, jest to ogromna korzyść.
Najlepszy aparat do fotografii produktowej
Jeśli chodzi o fotografię produktową, prawie wszystko się sprawdzi. Fotografowie produktów używają nawet swoich smartfonów i aparatów Point & Shoot.
Zalecamy używanie aparatu bezlusterkowego lub lustrzanki cyfrowej.
Zapewni to najlepszą jakość zdjęć. Zapewnią również szereg ustawień aparatu, aby jak najlepiej wykorzystać fotografię.
W zależności od przeznaczenia obrazów mogą obowiązywać ograniczenia przy wyborze aparatu.
Soczewki wpływają na pole widzenia, głębię ostrości i odległość między obiektami. Twój wybór obiektywu sprowadza się do tego, co chcesz fotografować.
Na przykład obiektyw 100 mm doskonale nadaje się do makrofotografii. Zbliża do siebie pierwszy plan i tło.
Soczewki stało ogniskowe, „nifty fifty” mają bardzo małą głębię ostrości. Są idealne do różnicowania ostrości i sprawdzą się w warunkach słabego oświetlenia.
Standardowy obiektyw zmiennoogniskowy, taki jak opcja 24-70 mm, zapewnia dużą wszechstronność. Oznacza to posiadanie różnych pól widzenia bez zmiany obiektywu.